بقیة الله

شما اهل قوم کدام پیامبرید؟

جمعه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۳۵ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد

 

بزرگواران در هفته پیش رو، لطفا عنوان ابتدای سوره (پیوست شده است) را ساده نمایید. به عبارتی دیگر عناوین مناسب برای قسمت های مختلف نمودار انتخاب کنید. در مرحله بعد، همین نمودار را برای نباهای هر یک از انبیا در سوره مبارک هود رسم نمایید ( رسم هشت نمودار).

مرحله سوم نتیجه مقایسه این نباها با یکدیگر و در نتیجه کاربرد سوره هود در زندگی را بفرمایید. در نهایت با مقایسه ویژگی های هر یک از نباها با زندگی خود بفرمایید که امام زندگی شما کدام یک از نبی های سوره مبارک هود می باشد و شما اهل کدام قوم می باشید.

نمودارابتدایی سوره هود

تصویر نمودار ابتدایی سوره هود

 

۹۴/۰۲/۱۸

نظرات  (۱۰)

سلااااااااااااااااااااااااااااام بر همگی
یاران گمنام کجایید؟
یه پیشنهاد:
راستی برای مرحله اول لطفا اگر متوجه منظور استاد نشده اید خودتان رو اذیت نکنید.
راستش خودم که این کار رو کردم و خیلی راضی ام!!!!!!!!!!!!!
منظورم مرحله ساده سازی عناوین هست.
یا علی
سلام احمدیان.
من این فایلها رو هنوز ندیدم و خودم درگیر آیات ابتدایی شدم!
البته تا یک جایی پیش رفتم ولی تمایز بین موضوعات این سوره با سوره های دیگه رو باید بیشتر کار کنم. 
یک سوال : ما تا اولین آیه داستان باید موضوع بندی داشته باشیم و اگر در میان داستانها آیه ای بود که جز داستانها نبود باید بیاریم در نمودار ابتدایی یا نه؟ در واقع اینطوری میشه سوالم که نمودار ابتدایی ما در حین سوره خوانی باید بسط پیداکنه یا همونی که هست بمونه؟
سلام
دوستان شما میدونید ملاک تشخیص مواردی که در فسمت احتجاج قرار میدهیم با مواردی که در قسمت قانون قرار میدیم چیه؟ بطور مثال آیه33 به نظرم هم قانونه هم میتونیم در ادامه احتجاجات قبلی قرار بدیم. نمیدونم بعد که میخواهیم نمودارها را باهم مقایسه کنیم مشکلی ایجاد نمیشه؟
سلام مجدد
به نظر من جز قوانینه
آیه 35 را کجا میگذارید ؟ در نمودار ابتدایی یا در ادامه نمودار داستان حضرت نوح(ع) ؟
سلام
من هم آیه33 ؛34را در قسمت قانون گذاشتم.
آیه 35مربوط به پیامبر(ص) است،من درنمودار اول در نظر میگیرم.
شما ادامه داستان حضرت نوح را در نمودار کجا در نظر میگیرید چون در نمودار اول برای عذاب کفار جایی مشخص نکرده  بودیم.

عید همگی مبارک

پس میشه نمودار ابتدایی را بسط داد.

والا من نمودار ابتدایی را دوباره خودم کشیدم و از نمودار استاد نرفتم .

البته در بحث تولو و حبط اعمال طالب دنیا به گمانم بتوان گذاشت. چون به هر حال نمودار ابتدایی به نوعی احکامی از برای داستانها ست  

سلام عزیزان
خیلی با تغییر  ،تکمیل و حتی تصحیح نمودار استاد موافقم. نمودار کامل نیست به نظرم و باید به بعضی قسمت هایش اضافه یا کم شود.
یا علی
سلام بر همگی.چطوری باید تعیین کنیم اهل کدام قوم هستیم؟ بنظرم از ویژگیهای اکثرشون در جامعه هست.همینطور خودمون.یعنی فکر میکنم از هر قومی بعد خاصی مطرح شده
سلام خانم عجایبی عزیز
خب می تونیم تلفیقی از چند قوم باشیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی